Förslag till infrastrukturministern om att utreda modellen för infrastrukturplanering i syfte att komplettera den med en kommunal cykelpott, helt eller delvis finansierad av staten, eller en öronmärkt ram av statliga medel tillgänglig med kommunal motfinansiering. Skrivelsen överlämnades i samband med en diskussion med statssekreteraren Ingela Bendrot 7 februari 2014.
Krav på statlig satsning för ökat och säkrare cyklande. Gemensam skrivelse 2012-12-05 till infrastrukturminister Catharina Elmsäter-Svärd från Trampkraft, Cykelfrämjandet, Naturskyddsföreningen, Svensk Cykling och Svenska Cykelförbundet.
Förstärk kopplingen cykel och kollektivtrafikant. Skrivelse till Cyklingsutredningen 2011-12-12.
Trampkrafts synpunkter på Cyklingsutredningens frågor. Skrivelse 2011-11-24.
Forskning och innovationsarbete för ökad cykling. Skrivelse till Cyklingsutredningen 2011-08-23.
Trampkraft med synpunkter på cykelregler. Skrivelse till Cyklingsutredningen 2011-06-12.
Flexibelt utrymme för skrymmande tillhörigheter. Till Roslagståg AB från Kollektivtrafikant Stockholm 2010-10-26.
2+1-vägar farliga för cyklister och mopedister. Skrivelse till statsrådet Åsa Torstensson 2009-06-08.
Synpunkter på Nationell plan för transportsystemet. Skrivelse till Vägverkets planeringsråd för den nationella transportplanen 2009-05-10.
Synpunkter inför åtgärdsplaneringen av riksdagens beslut om infrastrukturpropositionen 2008/09:35. Skrivelse till Länsstyrelsen i Stockholms län 2009-03-01.
Synpunkter på Stockholms översiktsplan – samrådsunderlag. Skrivelse till Stadsbyggnadskontoret Stockholms stad 2009-01-11.
Synpunkter på handboken ”Cykeln i staden”. Skrivelse till Stockholms Trafikkontor 2007-05-09.
Synpunkter på handboken ”Cykelparkering i staden”. Skrivelse till Trafikkontoret i Stockholms stad 2007-03-20.